“Завітаем у парк восенню”
11.09.2024
Маршрут выхаднога дня:
“Завітаем у парк восенню”
Рэкамендуемы ўзрост дзяцей: рознаўзроставы
Мэта: павышэнне якасці сацыяльна- педагагічнай састаўляючай сямейнага выхавання, псіхолага – педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у пытаннях арганізацыі сумеснага адпачынку з дзецьмі.
Задачы:
- фарміраваць у бацькоў цікавасць да ўзаемадзеяння сям’ і і дзіцячага сада ў выхадныя дні;
- павысіць культуру міжасобасных адносін паміж дзецьмі і бацькамі;
- пашырыць уяўленні аб разнастайнасці расліннага міру, пазнаёміць з прыродным згуртаваннем гаёк;
- выхоўваць пачуццё прыгажосці і беражлівых адносін да прыроды.
Тып прагулкі: пешаходная
Маршрут прагулкі: дом – парк каля Дняпра – дом.
Апісанне маршрута:
-Вось і прыйшлі мы з ваміў парк. Як тут прыгожа! Як добра і лёгкадыхаецца! А як шмат тут дрэў!
Разгляданне дрэў
М.В.Лучыч
Бяроза
Бярозу любяць многія людзі. Яна прыгожая, стройная. Яе называюць бярозкай беластвольнай, прыгажуняй.
Знізу ствол у дрэва цямнейшы, далей уверх па белай кары ўсыпаны цёмнымі пятнамі.
Лісцікі трохвугольнай формы з зазубрынкамі на канцах. У пачатку вясны на бярозе бачны завушніцы з семянамі, якія спеюць у канцы вясны і ападаюць летам.
Рабіна
Вельмі вясёлае дрэва з прыгожымі перыстымі лісцікамі. Цвіце рабіна жаўтаватымі кветкамі, якія сабраны ў гроздзі. Восенню абсыпана яркімі чырвонымі ягадамі, але яны нясмачныя, толькі позняй восенню пасля замаразкаў становяцца салодкімі. З ягад вараць варэнне. Ягады рабіны любяць глухары, рабчыкі. З драўніны робяць мэблю.
Елка.
Хвоя звычайна расце ў вільготным месцы. Яна любіць зацямненне, таму яе галінкі жывуць доўга. Нават каля самай зямлі старыя галіны пакрыты хвояй. Кара не вельмі тоўстая. Калі яе параніць, выцякае смала і закупорвае рану, таму шкодныя бактэрыі не пападаюць унутр і не разрушаюць дрэва. Але ў хвоі слабыя корні: яны развіваюцца ў самай паверхнасці глебы. Моцны вецер можа вывернуць хвою з зямлі з карнямі. Летам на дрэве можна ўбачыць прыгожыя чырвонаваценькія шышкі.
З драўніны робяць газетную паперу, кардон.
Загадванне загадак.
1.Яно для ўсіх нас – добры друг,
Хоць дзіваком завецца.
Што надзяе вясной кажух,
А ў восень раздзяецца. (Дрэва)
2.І ў сто гадоў я малады,
Маё насенне – жалуды. (Дуб)
3.Адна ў лесе
З белаю карою
Багатая сокам вясенняю парою. (Бяроза)
-Закрыйце дзеці вочы і прыслухайцеся, якія гукі вы пачуеце (шум ліствы, скрып старых дрэў і г.д.). Прыляцеў да нашых дрэў вецер і закружыўся лістапад (дзеці кружацца, шалясцяць лістамі)
Фізкультхвілінка «Лісточкі»
Мы вясёлыя лісточкі! Дзеці махаюць рукамі
На галінках сядзелі.
Падзьмуў вецер – паляцелі. бег урассыпную
Ляцелі мы, ляцелі,
На зямлю ціха селі. прысяд
Прабег вецер зноў,
Узняў шмат лістоў, бег урассыпную
Закружыліся, паляцелі.
-Якую з’яву называюць лістападам? Чаму лісты з дрэў і кустоў восенню ападаюць? (Дрэвы і кусты гэтак сахраняюць харчовыя сродкі на зіму, менш расходуюць энергіі ў зімовыя месяцы; так дрэвы і кусты рыхтуюцца да маразоў, каб не замерзнуць)
-Ці ўсе дрэвы мяняюць свой убор? (Елка, сасна застаюцца зялёнымі. Хвойныя іголачкі на галінках гэтых дрэў не баяцца маразоў, а гнуткія галіны могуць вытрымаць снежныя шапкі).
-А зараз яшчэ трошачкі пагуляем
Гульня “Разведчыкі”
Мэта: фарміравацьуменнеарыентавацца ў прасторы.
(Усе дзеціразведчыкі. Яны садзяцца ў самалеты і лятаюць па гайку, глядзяцьвакол і запамінаюць. Калізазвоніцьзваночак(ці бубен), яныпрылятаюць назад. Называюцьдрэвы, якіяяныбачылі ў час “палёта”).
Гульня “Знайдзідрэва”
Мэта: развівацьуменнеадрознівацьлістыдрэў і называцьдрэва па яголісту, бачыцьхарактэрныяпрыкметы, называцьіх.
(Дарослы ў руках трымаелісток з дрэва. Дзеці знаходзяць такі ж лісцік на зямлі і бягуць да дрэва з якога гэты ліст. Называюць дрэва.)
Хвілінка рэалаксацыі
-Дзеці, паглядзіце яшчэ вакол разок. Як прыгожа! У якія колеры залатая восень упрыгожыла дрэвы? (чырвоны, жоўты, аранжавы, карычневы)
Осень на опушке краски разводила,
По листве тихонько кистью проводила:
Пожелтел орешек и зарделись клёны,
В пурпуре осеннем только дуб зелёный.
Утешает осень: «Не жалейте лето!
Посмотрите – роща золотом одета!»
З.Федоровская
Дзеці збіраюць прыгожыя лісточкі, утвараюць з іх букеты.
Дома праводзіцца сумесная творчая дзейнасць дзяцей і дарослых на тэму: «Дрэвы ў гаёчку».